Privacyverklaring ZP-desk B.V.

1 februari 2022

Uw privacy is voor ons van groot belang. Wij houden ons dan ook aan de relevante wet- en regelgeving over privacy, waaronder de Algemene Verordening Gegevensbescherming (verder: AVG). Dit betekent dat wij:

Onze doeleinden duidelijk vastleggen, voordat wij uw persoonlijke gegevens verwerken, via deze privacyverklaring;

Zo min mogelijk persoonlijke gegevens opslaan en enkel de gegevens die nodig zijn voor onze doeleinden;

Expliciet toestemming vragen voor de verwerking van uw persoonlijke gegevens, mocht toestemming verplicht zijn;

Benodigde beveiligingsmaatregelen treffen om uw persoonlijke gegevens te beschermen. Wij leggen deze verplichtingen ook op aan partijen die persoonsgegevens voor ons verwerken;

Uw rechten respecteren, zoals het recht op inzage, correctie of verwijdering van uw bij ons verwerkte persoonsgegevens.

Uw gegevens zijn veilig bij ons en wij zullen deze gegevens altijd netjes gebruiken. In deze privacyverklaring leggen we uit wat wij allemaal doen met informatie die wij over u te weten komen.

Als u vragen heeft of wilt weten wat wij precies van u bijhouden, neem dan contact met ons op.

Uw account

Voor gebruik van onze urenregistratie- en facturatiesysteem ZP-desk moet u zich eerst registreren. U moet dan informatie over uzelf opgeven en een gebruikersnaam kiezen. Daarmee maken wij een account, waarop u kunt inloggen met een gebruikersnaam en een zelfgekozen wachtwoord.

Hiervoor gebruiken wij uw:

• NAW-gegevens

• Telefoonnummer

• E-mailadres

• IP-adres

• IBAN (International Bank Account Number)

• BTW-nummer

• KVK-nummer

Deze hebben wij nodig vanwege de overeenkomst die we met u sluiten. Wij bewaren deze informatie, tot u het account opheft. Wij bewaren deze informatie, zodat u ze niet steeds opnieuw in hoeft te vullen en zodat wij u makkelijker kunnen benaderen als dat nodig is. U kunt via uw account informatie aanpassen wanneer u dat wilt.

Afhandelen abonnement

Wanneer u bij ons een abonnement afsluit, gebruiken wij uw persoonsgegevens om deze netjes af te kunnen handelen. Wij mogen uw persoonsgegevens dan ook gebruiken om de inloginstructies naar u te mailen. Ook krijgen wij informatie over uw betaling van uw bank of creditcardmaatschappij. Hiervoor gebruiken wij uw:

• NAW-gegevens

• Telefoonnummer

• Factuuradres

• E-mailadres

• Betalingsgegevens

Deze hebben wij nodig vanwege de overeenkomst die we met u sluiten. Wij bewaren deze informatie, tot uw bestelling is afgerond. Bepaalde klantgegevens bewaren wij langer in verband met de wettelijke fiscale bewaarplicht.

Verzenden van nieuwsbrieven

Wij hebben een nieuwsbrief en u wordt automatisch toegevoegd aan de lijst van abonnees. In de nieuwsbrief houden we u op de hoogte over nieuwe releases en functionaliteiten van onze urenregistratie- en facturatiesysteem ZP-desk. Hiervoor gebruiken wij uw:

• NAW-gegevens

• E-mailadres

Dit doen wij op basis van uw toestemming. Wij bewaren deze informatie, totdat u het abonnement opzegt.

De nieuwsbrief wordt per mail verstuurd als er relevante ontwikkelingen zijn te melden.

Het abonnement op de nieuwsbrief kunt u op ieder moment opzeggen. Iedere nieuwsbrief bevat een afmeldlink.

Een abonnement afsluiten

U kunt op onze website zp-desk.nl voor gebruik van onze urenregistratie- en facturatiesysteem ZP-desk een betaald abonnement afsluiten, waarbij wij uw persoonsgegevens gebruiken om de betaling af te handelen. Hiervoor gebruiken wij uw:

• Bedrijfsnaam

• KVK-nummer

• BTW-nummer

• NAW-gegevens

• Telefoonnummer

• Factuuradres

• E-mailadres

• Betalingsgegevens

Deze hebben wij nodig vanwege de overeenkomst die we met u sluiten. Wij bewaren deze informatie, totdat u het abonnement opzegt. Bepaalde klantgegevens bewaren wij langer in verband met de wettelijke fiscale bewaarplicht.

Contactformulier

Met het contactformulier kunt u ons vragen stellen of aanvragen doen. Hiervoor gebruiken wij uw:

• NAW-gegevens

• E-mailadres

• Telefoonnummer

Dit doen wij op basis van uw toestemming. Wij bewaren deze informatie, totdat we zeker weten dat u tevreden bent met onze reactie.

Statistieken en profilering

Wij houden statistieken bij over het gebruik van onze website zp-desk.nl en urenregistratie- en facturatiesysteem ZP-desk. Met deze statistieken verbeteren wij onze dienstverlening om zo bijvoorbeeld alleen nog relevante informatie te laten zien. Wij kunnen uw persoonsgegevens met elkaar combineren om meer over u te weten te komen. Uiteraard zullen wij uw privacy te allen tijde respecteren. Wilt u dit niet, dan kunt u dit altijd aan ons melden. Hiervoor gebruiken wij uw:

• NAW-gegevens

• E-mailadres

• IP-adres

• Gegevens over uw activiteiten op onze website

• Gegevens over uw surfgedrag over verschillende websites heen (bijvoorbeeld omdat dit bedrijf onderdeel is van een advertentienetwerk)

• Internetbrowser en apparaat type

Dit doen wij op basis van uw toestemming. In het algemeen bewaren we persoonsgegevens van onze websitebezoekers en abonnees voor 36 maanden.

Verstrekking aan andere bedrijven of instellingen
Met uitzondering van de partijen die nodig zijn om de hierboven genoemde diensten te leveren, geven wij uw persoonsgegevens onder geen voorwaarde aan andere bedrijven of instellingen, behalve als wij dat wettelijk verplicht zijn (bijvoorbeeld als de politie dat eist bij een vermoeden van een misdrijf).

Statistieken

Wij houden statistieken bij over het gebruik van onze website zp-desk.nl en urenregistratie- en facturatiesysteem ZP-desk.

Cookies

Onze website gebruikt cookies en vergelijkbare technieken. Cookies zijn kleine bestandjes waar we informatie in kunnen opslaan, zodat u die niet steeds hoeft in te vullen. Maar wij kunnen er ook mee zien dat u ons weer bezoekt.

U kunt via uw browser het plaatsen van cookies uitschakelen, maar sommige functies van de website werken mogelijk dan niet goed meer.

Google Analytics

Wij gebruiken Google Analytics om bij te houden hoe bezoekers onze website gebruiken. Wij hebben een verwerkersovereenkomst met Google gesloten. Daarin staan strikte afspraken over wat zij mogen bijhouden. Wij staan Google toe de via Google Analytics verkregen informatie te gebruiken voor andere Google diensten. Wij laten Google de IP-adressen niet anonimiseren.

Beveiliging

Beveiliging van persoonsgegevens is voor ons van groot belang. Wij zorgen dat uw gegevens bij ons goed beveiligd zijn. Wij passen de beveiliging steeds aan en letten goed op wat er mis kan gaan.

Wijzigingen in deze privacyverklaring

Wanneer onze dienstverlening wijzigt, moeten wij natuurlijk ook de privacyverklaring aanpassen. Let dus altijd op de datum hierboven en kijk regelmatig of er nieuwe versies zijn. Wij zullen ons best doen wijzigingen aan u door te geven.

Uw rechten

Als u vragen heeft of wilt weten welke persoonsgegevens wij van u hebben, kunt u altijd contact met ons opnemen. Zie de contactgegevens onder deze privacyverklaring.

U heeft de volgende rechten:

• Uitleg krijgen over welke persoonsgegevens wij hebben en wat wij daarmee doen;

• Inzage in de precieze persoonsgegevens die wij hebben;

• Het laten corrigeren van fouten;

• Het laten verwijderen van verouderde persoonsgegevens;

• Het laten overdragen van persoonsgegevens aan een andere partij;

• Intrekken van toestemming;

• Een bepaalde verwerking beperken;

• Bezwaar maken tegen een bepaald gebruik.

Let op dat u altijd duidelijk aangeeft wie u bent, zodat we zeker weten dat wij geen gegevens van de verkeerde persoon aanpassen of verwijderen.

Wij zullen in principe binnen een maand aan uw verzoek voldoen. Deze termijn kan echter worden verlengd om redenen die verband houden met de specifieke rechten van betrokkenen of de complexiteit van het verzoek. Als wij deze termijn verlengen, zullen wij u daarvan tijdig op de hoogte stellen.

Klacht indienen

Als u een klacht in wilt dienen over het gebruik van uw persoonsgegevens kunt u een e-mail sturen naar klachten@zp-desk.nl. Wij pakken elke klacht intern op en communiceren dit verder met u.

Als u vindt dat wij u niet op de juiste manier helpen, dan heeft u het recht om een klacht in te dienen bij de toezichthouder. Deze heet de Autoriteit Persoonsgegevens.

Contactgegevens:
ZP-desk B.V.
Trasmolenlaan 12
3515 BA Woerden
E-mailadres: info@zp-desk.nl

KVK-nummer: 85531863